28 Aralık 2011 Çarşamba

ilk 3 ay


Eğer Doğa gibi bitmeden tükenmeden ağlayabilen bir bebeğiniz varsa emin olun ilk günden işe başlamak isteyeceksiniz. İlk haftadan sonra acaba işe başlasam şu bebeği annemin başına atsam gitsem dediğim çok oldu. Ağlamasını huysuzluğunu durduramıyordum.Annesi ben olduğum içinde herkes benden bir çare bulmamı istiyordu ama ben yılmıştım. Eve birileri gelsin ama bebek bakmaktan anlayan onu susturan birileri olsun istiyordum. Ama tabiki bu düşüncem bebeğim biraz sakinleşmeye başlayınca yada ben kendine gelmeye başlayınca değişti. Onun ne kdar güzel ve mucizevi olduğunu görmeye ve onu yaşamaya başladım. Çok zor bir bebekti kabul ediyorum çünkü çok aktifti. Bazen aslında çok nadir şarkı söyleyerek sakinleşiyordu ama gündüzleri uyumuyordu. Ne yaparsam yapayım uyumuyordu. Kafama ise bir düzen oturtma fikrini takmıştım. Bu çocuğun bir düzeni olmazsa hayatım altüst olacak diye kendimce saçma sapan yollarla düzen kurmaya çalıştım ilk zamanlarda.Yeme düzeni, uyku düzeni gibi.Hatta şimdi kendime çok kızıyorum, etrafımın etkisinde kalıp 2 saatte bir emzireceksin lafı ile bazen 10 dk. yı bile bekliyordum bebeğim emmek için deli gibi ağlarken. Sanırım herşeyin düzelmesi benim bu saplantımdan kurtulmamla başladı. Tamamen kendi içgüdülerime güveneceğim dedim ve o günden sonra aklıma ne gelirse onu yaptım. Birazda annemin tavsiyelerine inandım. Aldığım kararlar mı? Sırayla:

-         Düzenini kendisinin oluşturmasına izin verdim. Kızımı izledim. Hangi saatlerde uyumak istiyorsa ozaman uyutmaya çalıştım. İşe yaradı evet. Zorlamadım uyuması için, uykusu gelince uyudu ve bu sayede saatler belirlendi. Altın kural bebeğinizin alışkanlıklarını okuyabilmek ve zorlamamak.
-         Aldığım bebek bakım kitaplarını bir kenara bıraktım.
-         Ne zaman isterse ozaman emzirdim veya besledim. Çünkü bebeişim açlıktan ağlıyordu ve hala da yemek yemeyi seven bir bebek. Yemek onun için aynen bizde olduğu gibi bir keyif, zevk alarak yemek yiyor ve herşeyi yiyor. Asla 2 saat kuralını izlemedim bir daha. İsterse 10 dk. da bir isterse 3 saatte bir emzirdim.
-         Kucağıma aldım, kucağa alıştırma diyenlere inat her ağladığında onun yanında olduğumu hissettirdim. En çok “ kucağa alıştırmışsınız çok kötü” lafıyla karşılaştım. Ancak Doğa hiçbir zaman alışmadı ve kucak istemedi sonrasında. Belki kucağa almasaydım inatlaşacaktı benimle ve tam bir kucak bebesi olacaktı. Unutmayın ömrü boyunca sizi istemeyecek zaten bence bu sürecin keyfinizi çıkarın.
-         Mecburen biberon verdim çünkü ne yazıkki mama takviyeli gitti 6 ayımız. Biberon verme emmeyi bırakır dedi herkes ve bir dünya örnekle canımı sıktılar. Sanırım benim moralimi bozan çok insan var hayatımda. Bir dönem bu laflar yüzünden eziyet ettim resmen kızıma, biberon vermek yerine çay kaşığıyla vermeye çalıştım, tam bir felaket dönemi. Boşverin, bebeğiniz ne yapmak istediğini biliyor ona güvenin. Şu an 14 aylık ve hiçbir zaman emmeyi bırakmak istemedi.
-         Bebeğinize güvenin, bütün düzenini kendisi oluşturur siz sadece o düzeni destekleyin ozaman herşey daha kolay.
-         Bir tek ayakta sallanarak uyutulma huyuyla başedemedim hala da edemiyorm, nasıl alıştıracağım kendi kendine uyumasına hiç bir fikrim yok. Siz yardımcı olabilirsiniz banaJ

Evet tüm bunları keşfetmem 3 ayımı aldı ama ondan sonrası çok güzel ve rahattı. Kendimi ve onu rahat bırakınca birbirimizle iletişim kurmaya başladık ve bana gülücükler atmaya başladı. İlk olarak teyzeme ve sonrada abime güldü.Sanırım kendimi rahat bırakınca sütüm de giderek artmaya ve bebişimin kilo alımı da normale dönmeye başladı. Hayatımız düzene girmiş ve 3 kişi ( ilk 6 aylık süreçte 5 kişiJ olmanın mutluluğunu yaşamaya başladık.
 
Bu arada ne yazıkki insanlar ilk dönemlerde çok acımasız olabiliyorlar. Kulak tıkamak zor, ben beceremedim. Kadınlar kadınlara karşı çok kırıcı. Karşılaşabileceğiniz eleştiriler sınırsız ama benimkilerin bazıları aşağıdakiler gibi

-         Niye normal doğum olmadı, kesin doktorun uğraşmak istemedi sezeryanla aldı - Hiç boşuna anlatmaya çalışmayın inanmazlar.
-         Aa niye sütün az sorun ne? Halbuki benim şöyle çoktu böyle boldu acaba sendeki sorun ne? - Nefretlik tipler bunlar.
-         Kucağa alıştırmışsın işin çok zor, bırak ağlasın alma canım kucağına - her konu hakkında uzman olduğunu sanan tipler.
-         Biberon verme emmeyi bırakır diyip dünya kadar kötü örnek verenler - uzak dursunlar benden lütfen.
-         Obez olur mama verme, sürekli emzirme – e ozaman gelde sen dayan açlıktan ağlamasına. Evet kızım biraz kilolu ama çok şükür obez değil. Emsallerine göre boyuda uzun kilosuda fazla ama doktorumuz çok memnun.
-         Düzen oturtulmalı. Her gün aynı saatte aynı şeyleri yapmalı, yemeli – bu konu bebekten bebeğe değişir. Doğa asla düzenli değil. Evet uyku ve yemek saatleri var ama hergün aynı saat değil. Düzen oturtmanın artılarıda eksileri de var. Bizim için düzenin çok düzenli olmamasının avantajları çok. Bunun ne demek olduğunu gezilerimize gelince anlatacağım.
-         Hep aynı odada kalacak yoksa beyin gelişimi etkilenir – ne alakası varsa

Bu liste uzaaar gider en iyisi boşverin bebeğiniz varsa keyfini çıkarınJ

Ha birde her bebeğin farklı bir yapısı olduğunu unutmayın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder