27 Aralık 2011 Salı

Yenidoğan bebekte dikkat edilecekler ve sonrası

Hastanede yapılan ilk tahlillerin sonrasında mutlaka diğer tahliller yapılmalı. Nedir bunlar:
- Kalça çıkıklığı testi : Eğer farkedilip tedavi edilmezse kalıcı sakatlığa yol açabilir. Basit bir işlem. Sadece ultrasonla yapılıyor. Bebişiniz sadece ultrason jelinin soğukluğundan ürkebilir.

- İşitme testi: Bebişiniz uyurken yapılması lazım çünkü hareket etmemesi gerekli. Bizimki gibi ağlayan bir bebeğiniz varsa zor olabilir çok beklenebilir. Ama etrafınızda gerek yok diyenlere aldırmayın yaptırın. Çünkü bizden önce testi yaptıranların çoğunda sorun çıkmıştı. Ancak sorun çıkarsa hemen telaşlanmayın. Doğumdan hemen sonra yaptırırsanız (zaten ilk 1 ay içinde yapılması gerekli) plesenta kalıntılarının bebişinizin kulağını tıkama ihtimali var. Basit bir temizleme işlemi ile hallediliyor.
- Topuk kanından yapılan testler: Bunun için sağlık ocağına gidin. Çünkü çok güzel takip ediliyor. İlk tahlil hastaneden yapılıp sağlık müdürlüğüne gönderiliyor. Bizi aramışlardı mutlaka topuk kanını verin diye çünkü ilk tahlilinde TSH değeri yüksek çıkmıştı. Çok endişelendim, zeka geriliğine kadar sonuçları olabilirmiş ama lütfen benim gibi telaş edip uykularınızı kaçırmayın, yeni doğanların % 75 inde olabiliyormuş. Eğer ikinci test de normal çıkarsa bu değer herşey yolunda demektir.

Hergün göbekbağı çevresine 2 defa pansuman yapmayı unutmayın. Çok az kanaması bir sorun teşkil etmiyor önemli olan iltihap olmaması ve akmaması. Hergün kontrol etmeyi unutmayın.

Eğerki bebeğinizin başında ve kaşlarında konak denilen kepek gibi bir tabaka olursa endişe etmeyin çözümü çok basit. Bebek yağını içice sürün ve ince bir tarakla temizleyin. Tek seferde hallolabilir eğer olmazsa bitene kadar devam edin. Ancak kaşlarınada sürmeyi unutmayın. Sürmezseniz kalıcı olabilir.

Özellikle ilk 1 ay sabrınız varsa altını sadece su ve pamukla temizleyin. Ben içme suyunu kaynatıp soğuyunca bu suyu kullanırdım. Çok sonraları parfüm ve kimyasal içermeyen temizleme mendillerine başladım ve hiç pişik sorunu yaşamadım. Bu arada yine ilk 1 ay banyosunda içme suyunu kullandım. Çok gerek varmıydı bence bu tartışılır. Birazda etrafımın etkisinde kaldım bu konuda sanırım.

Emzirirken eldivenlerini çıkarın. Size dokunsun siz onun ellerini tutun. Gözerini sizden ayrımayacaktır. Dünyanın en güzel anları. Hatta bazen soyun onu ve çıplak emzirin, yumuşacık tenini sevin. Allahım dünyanın en büyük mutluluğu onu seyretmek, sevmek. Anne olmak müthiş bişeyJ

Bebek masajı...Tartışmasız gerekli. Çok korkmayın, her türlü hareketi yaptırın. Alper bu konuda çok iyiydi ve Doğa inanılmaz seviyordu. Ayaklar başa, kollar çaprazJ Hatta şarkı söyleyerek konuşarak yapın. Her hareketi tek tek anlatın. Ben altını açarken bile her adımı anlatıyordum ve dikkatle beni dinliyordu. E tabi izindeyken bunları yapmak zaman ayırmak çok kolayJ Masaj saatlerinde çok sakin ve huzurlu bir bebek haline geliyordu Doğa. O yüzden vücudun sağlığı ve esnekliği için hunharca masaj yapın sakın korkmayın.

Neredeyse ilk ayından itibaren hep yerdeydi. Hep yerde debelendi durdu, özgür bıraktım çok. Ama önlemlerinizi alın. Önce yorgan, üstüne polar battaniye. Biz kış dönemindeydik, yazın çok fazla gerekmeyebilir. Doğa dönmeye ve gitmek istediği yere yuvarlanarak varmaya başladığında koltukların altına gider korkar ağlardı ama hepte oraya giderdiJ Yanında plates yaparken beni taklit etmeye çalışırdı, ben bacağımı kaldırırken oda kaldırmaya çalışırdı. Bu anları paylaşmak çok değerli. Küçücük anlar bile sizi birbirinize yakınlaştırır unutmayın.

Bunların dışında lütfen sizi sürekli eleştiren değil rahatlatan bir doktor bulmaya çalışın. Benim ilk gittiğim doktor kendimi çok kötü hissettirmişti. Ben biraz eski kafalı düşünüyorum çocuk yetiştirme konusunda. Doktorum bana odadan dışarı çıkmayacaksın, göbeği düşene kadar yıkamayacaksın, insan içine çıkarmayacaksın, evden dışarı asla gibi telkinlerde bulundu. Bunları yapan ve işlerliğine inanlar vardır elbet ama tüm bunlar bebekten bebeğe değişir. Ben hepsinin tersini yaptım. İlk günden itibaren hep kalabalık içindeydi doğa, 15 günlükken gezmeye başladık ve nerdeyse her gün yıkadım. Ve hepsinin faydasını gördüm. Çünkü okuduğum bir yazıya göre aslında bebeklerin sosyallikleri ilk 3 ayda oluşurmuş. Kucağınızda yüzü dışa dönük olarak hep dışarı çıkaracaksınız diyordu. Öyle yaptım, hep dışarda hep insan içinde. Bunun sayesinde sosyal, insanlarla olmaktan hoşlanan, televizyon seyretmeyen, alışveriş merkezlerini sevmeyen vede çok sevecen bir kızım var. Ve hatırlatayım daha 1 yaşında ve bu seçimlerin hepsini kendisi yaptı. Bilinçlimi yaptım bazı seçimlerimi...tabiki hayır. Emzirmek ve de isteyerek severek emzirmek bir anneye içgüdüsel olarak bebeğine göre doğru davranmayı sağlıyor. Bazı şeylerin mantıklı açıklaması yok sadece tabiatın gücüne inanarak davrandım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder